4. Proces

Zostałeś przydzielony do sześcioosobowej grupy. Każda grupa wykonuje takie same zadania.

Musisz zdecydować, czy wolisz być naukowcem-detektywem, fotoreporterem-rysownikiem, czy grafikiem komputerowym. Zastanów się, jak przekonać innych, że w tej roli będziesz najlepszy.

W trakcie pracy możecie korzystać z aparatu fotograficznego, komputerów i skanera znajdujących się w szkole, możecie też korzystać z własnego sprzętu.

Warto najpierw przeczytać w podręczniku do przyrody rozdział o krajobrazach świata, zwracając szczególną uwagę na wymienione tam nazwy roślin i zwierząt.
Następnie każdy wyszuka w swoim domu owoce, przyprawy, rośliny ozdobne, ozdoby, zabawki i zwierzęta, które pochodzą z tropików. Każdy zapisze wyniki poszukiwań w formie dokumentu. Następnie grupa oceni, czy wszystko, co wyszukaliście nadaje się do prezentacji.

Po wybraniu lidera ustalicie, jaką część pracy każde z Was będzie wykonywać.
Ustalcie sposób wymiany informacji pomiędzy osobami pracującymi w grupie.
  1. Naukowcy powinni sprawdzić, czy wszystko, co wybraliście, związane jest z tropikami; następnie wyszukać i zapisać w formie elektronicznej jak najwięcej informacji.
  2. Fotoreporterzy wykonają fotografie, a rysownicy — rysunki.
  3. Graficy komputerowi opracują dostarczone przez naukowców-detektywów, fotografów-rysowników materiały w formie prezentacji (ewentualnie plakatu) do pokazania na lekcji.

Na ocenę całej grupy wpływ będzie mieć praca każdej osoby.

Na wyszukanie materiałów, wybór najodpowiedniejszych, opracowanie danych i sporządzenie prezentacji (albo plakatu) macie miesiąc.

Powodzenia!